Micro-Macro
0
(in Polish)
Pierwszy okres twórczości związanej z penetracją
niedostępnych dla nieuzbrojonego oka fragmentów rzeczywistości to
olejne obrazy starające się przekazać wizualny ekwiwalent kontemplacji
odrzutu naukowej obrazowej tkanki ubranej w myślowo metaforyczny wzór.
Micro-macro, skala spotęgowanej technicznym potencjałem
percepcyjnej zdolności twórczej, stała się zaczynem
przeobrażania materiału matematycznej kabalistycznej szarady w coraz
bardziej czytelną alegoryczną, przesyconą swoistym
mistycyzmem, formę nadającą zupełnie nieoczekiwane
znaczenie odkrywanemu rąbkowi tajemnicy kosmicznej praegzystencji. To
nie spekulatywny pełen groteskowych intelektualnych zacietrzewień
model jakiegoś tam paranaukowego Big-Gangu ale estetycznie ważka,
brzemienna w metafizyczne przesłanie alegoria aktu stworzenia tego co
w oczach Stwórcy było dobre a zarazem też piękne. Estetyka
nadziei spleciona z kreatywnym aktem stwórczego aktu odsłaniania Dobra
jawi się jako próba odzyskania Prawdy od kabalistycznego wmontowania
pozoru w obszar kreatywnej myśli. Tylko część
zachowanych prac prof. Z. Lesia prezentowana jest w QJF Art&Science
Gallery.
1.
Abyss of refraction of mind and
ignorance bend
2.
Green hole – singularity of specific
inquisitivness 3. Mind and body problem –
mindlessness of
intuitive
support
4. Neuroscience – externals of scientific
hustle
5.
Cave art and ruthlesness of
relativity theory
|